Aussie adventure part 3 - Reisverslag uit Kingston, Australië van Anouk & Lotte Singor - WaarBenJij.nu Aussie adventure part 3 - Reisverslag uit Kingston, Australië van Anouk & Lotte Singor - WaarBenJij.nu

Aussie adventure part 3

Door: Anouk en lotte

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Lotte

07 Maart 2014 | Australië, Kingston

Hallo lieve kijkbuislezertjes, we zijn weer terug op het vaste land na ons sweet ass avontuur op Fraser Island. We besloten om nog even in Noosa te blijven om te relaxen en de Australian Zoo te bekijken die is opgericht door de bekende Steve Irwin. Je kon daar de dieren bekijken die in Australië leven en shows met krokodillen en tijgers zien. Tijdens de krokodillen show zijn we overweldigd door het geluid dat geproduceerd wordt als een enorme zoutwater krokodil zijn kaken op elkaar klapt. Dat geluid vergeten anouk en ik nooit meer. Na de show kwamen we nog 2 engelsen tegen die met ons mee waren naar fraser, Australië is ook best klein af en toe;)Verder konden we wandelen tussen de chillende kangaroo's, ze keken nauwelijks op als je naast ze ging zitten om ze te aaien. Ze vonden het wel lekker juist, beetje naar beneden met je hand, jaaaa daar precies dat plekje vind ik erg lekker dacht een kangaroo toen een jongen hem aan het aaien was onder zijn kin. Geweldige beesten, net als de koala's die even verderop in de bomen zaten. We mochten er een aaien en er liep zelfs een koala recht voor anouk langs om de boom in te klimmen. Erg zeldzaam moment aangezien koala's 20 uur per dag slapen/chillen. Daarna nog heel wat andere leuke beesten gezien zoals wombats en een tijger show. Na een aantal uur dieren kijken vonden we het wel weer mooi geweest en keerden terug naar Noosa om de volgende dag naar Hervey Bay te rijden.
Hervey Bay staat bekend om zijn mooie stranden en de tochten die je kan maken naar fraser en andere eilandjes. Aangezien het weer eens regende in Hervey Bay hebben we niet veel gedaan en s'avonds een biertje gedronken in het hostel met Remco een student fysio uit Utrecht. Hij had stage gelopen in Melbourne en was nu liftend aan het rondtrekken langs de east coast. Hij was ook van plan om de volgende dag naar Bundaberg te gaan om de schildpadden te bekijken en kon wel een lift gebruiken, dus wie zijn wij om dan nee te zeggen tegen die aardige jonge man. Zo gezegd zo gedaan en vertrokken we de volgende ochtend in de regen natuurlijk richting Bundaberg met extra bagage achterin onze KIK.

Na 2 uur rijden door de sugar canes kwamen we aan het stadje Bundaberg dat bekend staat om zijn zelfgemaakte rum. Na een wandeling en lunch in de botanic gardens moesten we natuurlijk even een kijkje nemen bij de rumfabriek en zijn winkel. Helaas ging hij al snel dicht dus lang konden we niet blijven hangen. Het werd ook maar is tijd om de camping op te zoeken.
Remco was nog steeds bij ons en zette zijn tentje op naast onze camper. Hij vertelde dat hij onderweg al op verschillende plekken en tussen de verlaten bosjes langs een weg, zijn tentje op had gezet. Ik ben blij met onze kik! Zo een avonturier ben ik nou ook weer niet, trouwens anouk ook niet dus dat komt mooi uit :D na ons geïnstalleerd te hebben moesten we snel eten want om 19:00 moesten we in Mons Repo zijn voor onze schildpadden tocht. Spannend!!!! Nieuwsgierig wat ons te wachten stond keken we onze ogen uit door het enorme aantal mensen wat zich ook had aangemeld voor deze tocht. Het bleek dat je in groepen werd verdeeld en dan moest wachten tot je opgeroepen werd. Wij zaten in groep nummer 4 dus mochten een lange tijd wachten. Onder het wachten werd er een informatieve film gedraaid over schildpadden en over de organisatie die deze tocht geeft. Na een spelletje "ik ga op reis en ik neem mee?" werden we eindelijk na 21:00 uur geroepen en mochten we het strand op. De groep voor ons had kleine schildpadden uit hun ei zien komen en daar hoopte ik stiekem ook op. Eenmaal op het strand zagen we een spoort van een schildpad vanuit het water het strand op. Zouden we een grote schildpad zien? En ja hoor, daar lag een grote schildpad van een jaar of 30 een gat te graven om haar eieren in te leggen. We mochten in een cirkel om haar heen staan en zagen hoe ze bezig was al die "dik"120 uit zich te persen. Wat een adembenemend gezicht, het vocht dat langs haar ogen liep, de manier waarop ze haar kop en poten bewoog. Wauw, ik kan niet echt goed omschrijven wat er in ons omging maar we werden er stil van. Zo een geweldig mooi beest dat vlak voor je ligt en dat volgens de onderzoekers niet door heeft dat je er bent haar eieren aan het leggen is. Echt geweldig!!!!
Helaas voor haar moesten we na al haar moeite het nest weer open maken en de eieren verplaatsen naar een hoger gelegen nest zodat ze niet overspoeld zouden worden door de zee. Iedereen mocht een aantal eieren dragen en als kleine kinderen vormden we een rij en kregen we 4 eieren die we een stukje verderop weer af mochten geven zodat ze in hun nieuwe nest konden uitkomen. En als klap op de vuurpijl volgenden we met z'n allen de schildpad die haar weg weer zocht terug naar zee. Echt knap zo in het donker, schijnt dat ze zich focussen op de horizon en zo weten waar het water is. Dat was me toch weer een mooie ervaring en herinnering die niemand meer van mij afpakt:D We vielen met een glimlach van oor tot oor in slaap die avond.

De volgende dag zette we Remco af in Bundaberg en vervolgenden we onze weg naar een aantal kustplaatsjes als 1770 en Agnes water. Na een nacht hier te zijn verblijven en weinig gedaan te hebben, reden we naar airlie beach. Hier zou ons een romance opwachtte, aldus de gekke buurvrouw uit byron bay. Eenmaal aangekomen zijn we alle reisbureau's afgegaan met de hoop een tour naar whitsundays te kunnen maken. We hadden al op internet zitten speuren, maar de eerste tocht was begin maart. We hadden niet de tijd om tot dan te wachten, dus fingers crossed dat we eerder met de tour konden. En ja hoor! We hadden geluk, romantischer kon het niet worden, met valentijnsdag vetrokken we van airlie beach met de zeilboot 'kiana' naar de whitsundays en the great berrier reef! Woehoe! We waren er klaar voor! We moesten nog een nachtje wachten dus hebben we door ailie beach gestruind en zijn onze tas gaan pakken!

Dit was het weer even! We zullen snel ons avontuur op de whitsundays plaatsen!

All the way from oz, g'day mate!

• 08 Maart 2014 - 19:44

Monique:

Het is weer zo mee genieten meiden! Heerlijk om te lezen.

• 11 Maart 2014 - 09:09

Rob:

Monique ik ben het eens met je het is echt heerlijk om het te lezen en je maakt het haast zelf mee.

• 21 Maart 2014 - 14:17

Buuffie:

Hallo Lotte en Anouk,

Weer een mooi verslag.

Ja, jammer dat die Steve Irwin zo vreselijk aan zijn eind gekomen is. Hij was velen malen door die rog gestoken en waarom ???? is nog steeds een raadsel. Een goed mens dat ook heel veel respect voor de natuur had. Zo zie je ook nu weer die schildpadden. Zo'n dier legt daar gewoon haar eieren en let niet op wat er om haar heen staat. Perfect om dat gezien te hebben. Wel weer veel gezien he en ook nog de "mazzel" dat jullie mee konden naar Whitsunsday.

Ga nu verder met "het vervolg".

Doei xxxxxxxxxxxxxx