Whitsundays! - Reisverslag uit Kingston, Australië van Anouk & Lotte Singor - WaarBenJij.nu Whitsundays! - Reisverslag uit Kingston, Australië van Anouk & Lotte Singor - WaarBenJij.nu

Whitsundays!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Lotte

07 Maart 2014 | Australië, Kingston

Zoals beloofd, hier ons verhaal over ons avontuur op 'kiana'!
Om half negen werden we verwacht bij de pier, maar eerst moesten we onze reisgenoot, namelijk de campervan, ergens achterlaten. Na te zijn opgelicht door de gast die de tour had geboekt, hebben we kik achtergelaten en met een sneltempo naar de pier gelopen. Allereerst werd er een foto van je gemaakt in het geval je van de boot zou vallen en kwijt zou zijn. Hmm wat een heerlijk begin haha. Gelukkig zien lotte en ik er altijd fabulous uit dus no worries, mate. Anyway we gingen de boot open kregen een kamer toebedeeld....tenminste, kamer? Een slaapplek. Lotte en ik hadden het beste bed maar de slechtste locatie, namelijk midden in de boot, maar wel een lekker tweepersoonsbed. We kregen lunch aangeboden en verlieten de haven. Het was prachtig weer en kalm op het water. Afgelopen weken zijn er tours geannulleerd omdat het zulk slecht weer was vanwege de cycloon. Pfieuw, we hadden dus wederom geluk! Zouden we dan ook gelukkig zijn in de liefde op valentijnsdag op de boot? We keken de boot rond, maar tevergeefs. Het mannelijk schoon zat niet op deze boot....tenminste, het schoon wat onze interesse heeft. Ach, je kan niet alles hebben!
Na een lang en mooi stuk te hebben gevaren en heerlijk op het dek te hebben gelegen, kwamen we aan bij onze eerste stop, whitehaven beach, oftewel paradijs op aarde. Het witste strand en de mooiste blauwe zee zagen we. Jeetje, het is nu al de beste valentijnsdag die we ooit hebben gehad. Helaas konden we niet paraderen in onze bikini's, maar moesten we een stingersuit aan. Dit is een soort duikpak met bivakmuts die je beschermt tegen stingers. Stingers zijn kwallen met lange slierten, die veel jeuk kunnen opleveren en het beschermt ook tegen de blue box jellyfish, die dodelijk kunnen zijn. Big no no dus, dus dat pak ging aan! We zijn weer een ervaring rijker. Zo voelt het dus om een boerkini aan te hebben. Je voelt je ook meteen op je gemak in de groep, want je hebt iedereen nu al meteen gezien in meest gekke outfit.
Het was bloedheet dus we renden het water in en koelden lekker af. Lekker op dit kleine paradijsje liggen vertoeven en na een paar uur gingen we weer verder. Funfact, er mogen hier geen boten aanmeren om het uitzicht niet te verpesten. Wauw, hadden ze die regels maar vaker op mooie plekken. Eenmaal op de boot vaarden we naar hooks island, waar we op de boot ons eerste diner kregen en onder sterren mochten opeten. Jeetje,wat prachtig. Ik begon bijna te twijfelen om zelf ook een zeilboot te kopen en in Australië te gaan varen. This is the good life!! Omdat iedereen toch nieuwsgierig was naar elkaar en we toch drie dagen met elkaar gingen doorbrengen, deden we een introductie rondje met een funfact op het einde. De beste funfact van de avond was toch wel dat een zeekomkommer alleen een mond en anus heeft haha. Daarnaast is geen enkele tour compleet in australie zonder een boot vol duitsers. We zaten dan ook weer met 6 duitsers, 2 zwitserse, 2 fransen, 1 amerikaan en 2 engelsen. Je begrijpt het wel, er zijn maar twee hele leuke mensen op de boot! Haha Na het eten zijn we gaan slapen, want we moesten de volgende ochtend alweer om 6:00 uur ontbijten!
Nadeel van onze slaapplek is dat wij het eerste wakker worden van iedereen. Als ons ontbijt klaargemaakt wordt, worden wij ook wakker dus zijn we in plaats van 6:00 al om 5:30 uur wakker. Ja het is een half uurtje, maar een cruciaal half uurtje! Anyway, na het ontbijt zijn we gaan snorkelen bij het great berrier reef en gingen gecertificeerde duikers duiken. Helaas was veel koraal al stuk gegaan, maar niet getreurd, de vissen waren versierd met de mooiste kleuren en patronen! Ons geluk stopte maar niet deze dag, want we zagen een zeeschildpad!! Ze was druk bezig met eten en stoorde zich totaal niet aan ons. Ze zwom naderhand ook nog even naar boven om lucht te happen. Wauw wat bijzonder! Na het snorkelen, kregen lotte, de zwitserse jongen die we omgedoopt hadden tot pebbels vanwege z'n haar en ik onze eerste duik. Eerst gingen we naar het strand om daar te oefenen met signalen, ademen en het legen van je masker. Daarna gingen we een klein stukje duiken tot aan de boot. Laten we het erop houden, dat duiken niet mijn hobby zal worden. Jeetje, m'n masker liep om de haverklap vol, ik kreeg m'n oren niet open en heb dan ook niks gezien van het onderwaterleven. Gelukkig vond lotte het geweldig en was lotte een natuurtalentje. Als een vis in het water, genoot lotte van haar eerste duik! Na onze eerste duikervaring vaarden we verder naar een ander deel van het great berrier reef en hebbend aar weer gesnorkeld. Wederom de meest prachtige vissen gezien en als klap op de vuurpijl zagen we een reefshark! Ja je leest het goed, een haai! Gek genoeg zwommen we alle vier op de haai af totdat tot ons doordrong dat het om een haai ging. Gelukkig zijn reefsharks niet gevaarlijk. Het was een haai van anderhalve meter. Voordat we aan deze tour begonnen, hadden we een onderwatercamera gekocht dus hebben we foto's kunnen maken van de haai! Oke oke, wij niet, maar een jongen die het niet eng vond.
Na lang gesnorkeld te hebben, gingen we de boot op en eten onder de sterren wederom. We sliepen gewoon midden op zee bij het great berrier reef! Om deze geweldige dag af te sluiten, keken we naard de zonsondergang. Terwijl de zon aan de ene kant verdween, kwam de mooie volle maan aan de andere kant van de zee omhoog. Jeetje, wat mooi dit allemaal. Woorden schieten eigelijk te kort.

De laatste dag was aangebroken en je raadt het al, we gingen snorkelen! Gelukkig verveelt het snorkelen nooit bij het great berrier reef. De stroming stond echter zo sterk dat we in no time terug bij de boot waren. De captain was een beetje boos dat we zo snel terug waren, maar als we snel in de andere boot konden komen, wilde hij ons nog wel een keer afzetten. Dat hoefde je ons niet twee keer te zeggen, dus als lenige harry's klommen we de boot in met flippers, maskers en snorkels aan. We werden dus nog een keer met de boot afgezet en toen gebeurde het!! We zagen dolfijnen! Vier dolfijnen kwamen verschillende keren naar boven om de typische sprongetjes te maken! Er was ook een baby dolfijn! Jeah! Zo bijzonder! Snel het water ingesprongen in de hoop ze onder water nog te zien, maar tevergeefs. Het reef was hier wel veel mooier. Het was nog niet stuk. We hadden weer heerlijk genoten van het snorkelen! Helaas was het tijd om terug te varen naar airlie beach. Op de terugweg waaide het zo hard, dat we ook nog het geluk hadden om even echt te zeilen! Drie vrijwilligers waren nodig om te helpen en lotte stond vooraan om te helpen! Twee jongens mochten het zeil opengooien en hijsen en lotte had de taak om achteraf het touw weer strak te trekken. Als een trotste pauw nam lotte haar taak serieus en werd door 1 grote fan toegejuicht hahaha! Lotte had zich wel vergist in haar taak, want het was hartstikke zwaar, maar toch hartstikke leuk om te kunnen helpen! Het hielp ook tegen de zeeziekte, waar lotte al de hele dag mee kampte. De laatste dag stond er toch wel wat wind en schommelde de boot flink. Lotte had er enorm last van en wilde niks liever dan van de boot. Helaas kan je niks tegen zeeziekte doen en moet je rustig wachten. Gelukkig hielp het zeilen haar een beetje, maar door de wind, schommelde het nog meer! Gelukkig waren we op de terugweg dus het einde was in zicht. Maaaar voordat we terug waren, hebben we nog een spelletje gespeeld, the post-it game. Je hebt een post-it op je voorhoofd en je moet raden wie je bent. Toch lastig met mensen die gebrekkig engels kunnen en allemaal van andere leeftijd zijn. Het was toch een leuke afsluiter! Om 4 uur waren we terug in airlie beach. We zijn nog met een paar mensen in het zwembad in airlie beach gaan zwemmen en in de avond was er een tafel voor ons gereserveerd bij het hostel waar wij sliepen voor 1 nacht. We hadden namelijk kunnen regelen dat we een nacht in het hostel mochten slapen na de trip, dat was inbegrepen in onze prijs. We hebben daar met een groot gedeelte van de groep gezellig zitten eten en zijn naderhand met vijf van ons het nachtleven ingedoken....voor zover dat kon. Heel bijzonder was het niet, maar het was toch een leuke avond! Helaas hadden andere mensen van de groep hun volgende bus al geboekt dus konden die niet met ons eten. We zijn moe maar voldaan naar onze kamer gegaan. Het was een kamer voor 8 personen, maar we lagen er maar met z'n tweeën. Wat een geluk weer! We hadden ook een badkamer helemaal voor onszelf, heerlijk!

Volgende dag hadden we afgesproken met de overgebleven groepsleden en zijn we bij the lagoon gaan hangen. 'S avonds hebben we wederom gezellig samen gegeten en was het dan toch tijd om afscheid te nemen van elkaar. We hadden kik opgehaald en hebben afscheid genomen van onze driedaagse vrienden. Het werd tijd om een nieuw avontuur aan te gaan, namelijk 'het noorden'!
Kortom, geen romance in airlie beach, maar zeker een bijzondere en leuke tijd gehad! Geen geluk in de liefde, maar het geluk glimlacht ons toe in alle andere opzichten! No worries, mate!

• 07 Maart 2014 - 09:30

Astrid:

He meiden, ik heb jullie twee verslagen weer met veel plezier gelezen en weer gelachen om jullie belevenissen. De manier waarop jullie schrijven maakt het, dat je alles ook echt mee beleeft. Geweldig. Jammer dat er geen romance is ontstaan, maar je kan dan ook niet alles hebben. Ik zou zeggen, op naar het volgende avontuur. Veel plezier.
    Groetjes, Astrid

• 07 Maart 2014 - 13:51

Mindy:

Hey Lady's,

Het blijft een genot om jullie avonturen te lezen! Maar wat een lappen tekst haha ik moet er echt even voor gaan zitten met een bakkie thee :P En zoals jullie schrijven beleef je het gewoom helemaal mee hihi Ik gun het jullie zo van harte maar owwww wat ben ik jaloers!!!! :| :P

Echt super leuk ook alle mensen die jullie ontmoeten wat een boel verschillende nationaliteiten otmoeten jullie toch.. Heerlijk!

Nou meiden blijf genieten, ik blijf jullie volgen ;)

xxx

• 29 Maart 2014 - 09:35

Buuffie:

Hallo Anouk en Lotte,

Ja, je kunt niet overal gelukkig in zijn, maar wat ik in dit verslag lees zijn jullie toch best LUCKY ladies.
    Ik las ook nog hoe ze aan de naam Whitsundays kwamen : De Whitsundayeilanden zijn zo genoemd door James Cook in 1770, omdat hij dacht dat het op het moment dat hij er langs voer de christelijke feestdag “Whitsunday" (Pinksteren) was.

Maar ik geloof dat ik nu een verslag van jullie mis. Ik dacht dat dit uit 2 verslagen bestond, maar ???? zie het niet. Vanuit betrouwbare bron heb ik ook vernomen dat jullie je kikkie al ingeleverd hebben.

Anyway ha ha, jullie doen het goed. De oude Singors zie ik regelmatig, vroeg in de morgen, op de bike of in Tinus stappen om te gaan "werken". Ja, dat zijn jullie ondertussen vergeten wat dat is, maar......... jullie hebben nog even uitstel. Geniet er nog maar even lekker van.